۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۶

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری:

حمایت از مردم غزه آزمایش الهی است/ هنرمندان ساکت نمی‌‌مانند

حمایت از مردم غزه آزمایش الهی است/ هنرمندان ساکت نمی‌‌مانند

مرتضی گودرزی دیباج مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به مراسم گردهمایی هنرمندان در برنامه «غزه تنها نیست»، حمایت از مردم غزه را یک موضوع اعتقادی و حضور هنرمندان و واکنش آنها نسبت به این جنایات بشری را آزمایش الهی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه با عنوان «غزه تنها نیست» قرار است روز چهارشنبه یکم مردادماه با حضور جمعی از هنرمندان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شود. مرتضی گودرزی دیباج مدیرکل هنرهای تجسمی حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات این مراسم توضیح داد: روز چهارشنبه بیانیه ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به امضای هنرمندان مختلف از جمله هنرمندان تجسمی خواهیم رساند و همچنین نمایشگاهی از آثار هنرمندان در شاخه های مختلف هنرهای تجسمی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری گشایش خواهد یافت.

او همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی کاریکاتور با حضور هنرمندان در این مراسم خبر داد و گفت: همزمان با این برنامه ها، نشست های علمی و پژوهشی با موضوع هنر متعهد و تعیین مواضع هنرمندان نسبت به جنایات اسرائیل در غزه خواهیم داشت. 

گودرزی یادآور شد:موضوع آثاری که هنرمندان در این نمایشگاه ارائه کرده اند، مباحث غزه و مواضع آنها درباره مردم مظلوم غزه است.

این هنرمند نقاش درباره تأثیرگذاری امضای بیانیه هنرمندان تجسمی کشور در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه هم تصریح کرد: هر حرکتی که در هر گوشه جهان صورت می گیرد، تأثیرگذاری خاص سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود را خواهد داشت و حضور هنرمندان ایرانی در این مراسم،اعلام مواضع خود در قبال مردم مظلوم غزه، ارائه آثارشان و برگزاری کارگاه آموزشی با این موضوع نیز تأثیرگذاری خود را برجای خواهد گذاشت.

او با اشاره به این که علاوه بر هنرمندان حوزه هنری، هنرمندان خارج از مجموعه حوزه هنری نیز در این مراسم در رشته های تجسمی، تئاتر، موسیقی، سینما و ادبیات حضور دارند در ادامه تأکید کرد: مسئله غزه سیاسی نیست بلکه یک مسئله اعتقادی، دینی و انسانی است، یک اتفاق غیر انسانی و جنایتکارانه که سالهاست رخ می دهد و در همه این سالها گاه برد خبری آن کم رنگ و گاه پررنگ بوده است.

این نقاش انقلابی یادآور شد: این جنایات بیش از هفتاد سال است که در این منطقه به وقوع می پیوندد و نتیجه آن قتل عام مردم بی گناه در برابر چشم رسانه های منفعل و خائن خارجی است که مهر مرگ بر لبهایشان زده اند. رسانه های سازمان های عریض و طویلی که گاه در حمایت از جنایات اسرائیل بیانیه می دهند.

مرتضی گودرزی دیباج با اشاره به وظیفه هنرمندان ایرانی در قبال جنایات صهیونیست‌ها بیان کرد: ما از هنرمندان و مردم عادی ایران و سراسر دنیا انتظار داریم که در قبال این عمل غیر انسانی موضع گیری داشته باشند و نسبت به این جنایات بشری واکنش نشان دهند، بنابراین هر کس به هر شیوه ای که می تواند باید مواضع خود را نشان دهد.

او در خاتمه با بیان این که اعلام موضع در قبال این رویداد ضد بشری یک آزمایش الهی است، تأکید کرد: اعلام موضع هنرمندان و مردم عادی ما نسبت به این موضوع که ریشه در اعتقادات و مباحث دینی ما دارد، نوعی آزمایش الهی است.

کد خبر 2335561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha